Push it!!

Tuesday, January 4, 2011

Customer oh customer..

Share

Salam

Nasib baik ko customer aku, kalau tak dah lama aku terajang ko keluar kedai..bisik hati kecil ku yang sedang memberontak..Tak pasal-pasal dapat dosa kering aku..

Semua kerja ni sememangnya ada cabarannya, bagi aku pula yang kerja di kedai kasut..banyak ragam dan kerenah manusia yang aku nampak dan terpaksa aku tempuhi..ada yang melucukan, ada ketika yang menyakitkan hati dan ada juga saat kerja yang amat membosankan.

Hari pertama aku kerja sebagai promoter kedai kasut..kedai walk in alamanda (promote nama kedai jap..kot2 dapat naik gaji..hahaha) aku layan seorang customer perempuan melayu..biasa la kalau dengan customer perempuan mestilah senyum sampai ke pipi kan..hahaha..

aku : selamat datang (senyum)

customer: terima kasih..

aku: kak nak cari kasut ke..(buat-buat tanya)

customer : yelah dik oi datang cari kasut la..tak kan nak cari laki akak plak kt sini..(gelak besar ngan member2 dia)

aku : eh ye tak ye jugak kan..dah nama kedai kasut mesti la nak beli kasut kan ( ayat cover malu)..hahaha..owh lawyer buruk ek perempuan ni bisik hati aku..(tak pe..then aku terfikir cara macam mana nak kenakan dia semula..

customer: dik ada tak 'wedges' yang new arrival punya..

aku: ha sudah wedges tu menatang apa plak..hatiku tertanya-tanya..dah la hari pertama aku kerja..jap ek kak saya tanya supervisor saya jap..

customer: ok..cepat sikit ek..

aku: akak 'wedges' 2 apa ek ka (tanya supervisor aku)

supervisor: wedges pun tak tahu ke..ish budak ni..penah makan chezzy wedges tak kat kfc?..sama la 2..

images

aku: owh yeke..kenapa customer 2  tanya benda 2 kat kedai ni.. (bengong jap..terpinga-pinga)

aku: erm akak maaf la wedges tak de la kat sini..kat kfc ada la..(dengan muka slamber je..bajet aku yang betul..

customer: ha..(ternganga)..hahahahahahahahaha..dik oi akak tanya kasut jenis wedges bukan cheezy wedge la dik..adoi la..hahahahahahahahaha...

aku : sekali lagi aku terkena..(merah padam muka aku)..aku terus menuju masuk ke stor sambil ketawa sekali...hahahahahaa

Memang kelakar giler bila iingatkan hari pertama aku kerja dulu..sekarang hampir 6 bulan aku bekerja di kedai kasut 2..semakin hari kerja aku semakin seronok..sebabnya status aku bukan lagi sebagai promoter..up sket dari promoter..alhamdulillah..walaupun tak dapat kerja yang setimpal dengan ijazah aku, tapi income yang aku dapat lebih amat memberangsangkan..thanks to God...

p/s : moral of story..sebelum masuk kerja perlu terlebih dahulu tahu serba sedikit bidang yang kita nak kerja 2..nati tak delah jadi macam situasi yang berlaku di atas 2..huhuhuhu..


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl
blog comments powered by Disqus