Push it!!

Thursday, April 22, 2010

1001 ragam blogger aktif (Eps 1)

Share
Dalam sebuah kampung, entah kampung apa namanya mieran pun tak ingat la..penduduk kampung itu ramai dan berbilang kaum..hari pertama mieran berada di sana mieran rasakan bagai rusa masuk kampung..walaupun tempat itu hanyalah kampung terpencil, tetapi ada sesuatu yang agak menarik hendak diceritakan di sini..apa tidaknya aku diberitahu bahawa kampung ini mempunyai sebuah sekolah yang selalu memberanakkan melahirkan pelajar-pelajar yang cemerlang, gemilang, kelam dan terbilang..


Dahlia..siapakah gerangan yang bernama dahlia itu..pemes dan terkenal kah dia?..mana2 ceruk aku jalan kat kampung itu ada je orang menyebut-nyebut nama dahlia..aku pun naik hairan..dengan rasa curiga aku ni, aku berhenti la kat warung di kampung 2..aku ternampak seorang lelaki yang boleh tahanlah machonya..tengok dari jauh body macam adibah nor malek nor..abang macho td pun duduk la sebelah aku, nah ko baju batman dia pakai, dia pun perkenalkan diri dia..dia cakap dari kecik dia minat batman so da besar ni dia pun guna la nama samaran darkbatman.



Lepas perkenalkan diri apa semua 2, kitaorang berbual la..lama jugak la kitaorang berbual dan tiba-tiba terlintas di fikiran aku nak tanya pasal siapakah gerangan si dahlia yang agak pemes di kampung ni..si darkbatman ni pun bagitau la yang si dahlia ni adalah cikgu yang banyak berjasa dalam melahirkan pelajar-pelajar yang cemerlang di sekolah tempat dia mengajar 2..baru la aku faham..memang pemes la cikgu dahlia 2..

Keesokkan harinya aku berkesempatan jumpa dengan cikgu dahlia bertemankan oleh si darkbatman..kebetulan hari tu ada majlis di sekolah tempat cikgu dahlia mengajar..wartawan dari pelbagai akhbar turut ada di sana..hari tu cikgu dahlia akan ditemuramah oleh wartawan yang agak pemes, tapi wartawan 2 pemes sebab dia selalu berjaya mendapatkan berita-berita dan gosip-gosip panas artis Malaysia, siapa lagi kalau bukan wartawan rokku..dia memang alert dengan perkembangan artis, ada-ada je gosip artis yang ditulis oleh beliau..memang ko terbaik la..bila plak nak terjah mieran rokku oi..hahha..


Setelah selesai menemuramah cikgu dahlia, si rokku pun baliklah ke pejabat dia semula..cikgu dahlia, darkbatman dan aku pun pulang la ke rumah masing-masing..Dalam perjalanan pulang, aku ternampak la seorang lelaki ni, sedang termenung bersendirian..aku pun pergi la tegur dia..'bro kenapa ni termenung?'..'eh ko sape tiba2 je datang tegur aku'..huhuhu..kurang asam gelugur punya jawapan.. 'aku ni nak cabar diri aku sendiri'..pelik plak aku tengok mamat ni..huhuhu..aku tnya nama dia, dia cakap panggil dia zizan nin azizan..dlm hati aku tergelak terbahah-bahak..nama macam perempuan..hahahaha..aku pun berkenalan la dengan si azizan ni..banyak benda yang kami bualkan, aku tabik la dengan si azizan ni, nampak je biasa tapi dapat biasiswa dari innity bai..huhuhu..

Leka aku berbual dengan si azizan ni, datang plak sorang mamat ni tegur kitaorang..loghat kelate bunyi dio kecek..huhuuhu..geng aku ni..mamat ni pun join la kitaorang berbual..sempat jugak aku bertanya nama mamat kelate 2, nama dia mello..mello yang suka makan telor mushmello..huhuhu..mello ni agak peramah la orangnya..aku tak pasti la dia da bekerja ataupun belum tapi dia masih muda..maybe sama umur dengan aku..


Hari semakin gelap, aku pun meminta diri untuk pulang..letih, penat, lelah semua ada..seronok betul hari ni dapat jumpa dengan cikgu dahlia yang memang best, darkbatman yang macho, si wartawan rokku yang pemes, si pencabar diri sendiri azizan dan mat kelate si mello..tak puas rasanya duduk di kampung tersebut..dalam perjalan pulang ke rumah aku....... (bersambung episod akan datang)

p/s : setiap episod mieran akan highlight kan nama-nama blogger yang tersenarai dalam list blogger aktif.. episod 1 ni mieran highlight kan 5 blogger je dulu..cerita ini hanyalah rekaan semata-mata ok..heheheh.. Maaf kalau mieran tak letak gambar..sebab takde gambar la.. :)

Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl
blog comments powered by Disqus